top of page
  • Obrázek autoraMarian Holub

Knihy, ktoré uchvátia (nielen) včelára

Koľko včelárskych kníh sa nájde vo vašej poličke? Ja som ich pre potreby tohto článku porátal. Neprezradím celé číslo, ale poviem vám, že je ich vyše 50! :) V tomto článku vám priblížim knihy, ktoré nesmú chýbať v knižnici záujemcov o včelárenie. Poďme sa na ne pozrieť.



Kniha, ktorú som spomínal aj v našom videu s názvom Včelár v zime. Nájdete tu úchvatné informácie zo života včelstva a ešte krajšie fotografie, ktoré vám vyrazia dych. Ja som túto knihu doslova zhltol za pár hodín.





Táto ilustrovaná kniha o včelárstve zaujme menších zvedavcov. Obsahuje krásne obrázky, zrozumiteľné texty a jednoducho opisuje život včielok.





Táto kniha nesmie chýbať v žiadnej rodine. Dovolím si tvrdiť, že svojím spôsobom ide o encyklopédiu včelárstva a sú tu naozaj kvalitné informácie perfektne spracované.




Malá príručka pre začínajúce včelárky. Ide o tzv. sprievodcu pre ženy, ktoré sa pohrávajú s myšlienkou včelárenia. Dostanete základné informácie a svoje vedomosti odporúčame následne prehľbiť na našom kurze včelárenia.






Autori knihy prichádzajú s neuveriteľnými fotografiami a textom, ktorý opisuje fakty príjemným spôsobom. Jedna z mojich najobľúbenejších kníh.







Toto je jedna perfektná publikácia. Odborný text dopĺňajú krásne zábery (tie ja ako fotograf viem naozaj oceniť). Ako z názvu vyplýva, dočítate sa o tom, ako včeláriť ekologickým spôsobom.





Kniha na štýl komiksu, ktorá sa bude páčiť malým aj veľkým, profesionálom aj amatérom. Ilustrácie sú veľmi pekné a doplňujúci text sa dobre číta.






Táto publikácia je vhodná pre tých, ktorí to so včelárením myslia naozaj vážne. Je tu veľa faktov, praktických informácii a dokopy vyšli už tri zväzky. Netrpezlivo čakám na ten štvrtý.







Nevynechám ani trošku prózy. Príbeh o tom, ako sa zo ženy v kancelárii stane včelárka. Autorka sa stáva súčasťou zázračného sveta včiel a prichádza na to, ako môžu nové poznatky o včelách prispieť k objavovaniu seba samej.






Na záver tu mám ešte jednu odbornú publikáciu. Táto kniha obsahuje poznatky o vysoko efektívnych metódach chovu včiel, ktoré odpovedajú vedeckým poznatkom 21. storočia.





Tak predsa ešte jedna čerešnička na záver. Veľmi pekný príbeh písaný v troch časových líniách troch generácii včelárov. Ideálna kniha na zimné večery.




 

Snažil som sa vybrať rôzne žánre., a tak dúfam, že si medzi knihami nájdete tie svoje. Ďalšie knihy (a je ich ohromne veľa!) nájdete na webe kníhkupectva Martinus.


80 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
Post: Blog2_Post
bottom of page